duminică, 22 aprilie 2012

LEACURI DIN BATRANI

TREI INFUZII PENTRU COLICA BILIARA
  • ROSTOPASCA:  Se toarna 300 ml apa clocotita peste o jumatate lingurita de planta uscata. Se lasa la infuzat zece  minute. Se ia cate o lingura de ceai la fiecare trei ore. ( Supradoza este toxica !!!!)
  • COADA-SORICELULUI:   Se toarna 200 ml apa clocotita peste o lingurita de planta. Se lasa la infuzat zece minute, apoi se strecoara. Consumati intreaga cantitate pe parcursul aceleiasi zile.
  • CEAI COMBINAT:   Amestecati 5 g fructe de fenicul, 15 g frunze de menta, 20 g frunze de valeriana, 30 g talpa-gastei, 10 g de sunatoare, flori de levantica si de coada soricelului. O lingurita din amestec se pune in 250 ml apa in clocot si se lasa 10 minute la infuzat. Consumati ceaiul in doua reprize zilnic.

LEMNUL-DULCE, FOARTE BUN CALMANT AL DURERILOR DE ORICE FEL
  • INFUZIE:  peste o lingurita de radacina uscata si maruntita, se toarna 400 ml de apa clocotita. Se lasa o noapte in termos, dupa care se strecoara. Se bea cate o jumatate de pahar cu astfel de ceai, de cate trei ori pe zi
DOUA SOLUTII ANTIHEMOROIDALE DE UZ INTERN
  • Se face un amestec din 20 g frunze de castan, 20 g frunze de vita-de-vie rosie si 20 g frunze de nuc. Peste o lingura de plante tocate se toarna un litru de apa clocotita.  Infuzia se pastreaza la rece si se consuma in ziua urmatoare.
  • Se face un amestec de 20 g flori de coada-soricelului, 10 g flori de musetel, 10 g frunze de nuc, 10 g sunatoare, 10 g papadie, 20 g coaja de crusin, 20 g frunze de urzica. Peste o lingura de amestec se toarna o cana de apa clocotita, apoi se strecoara. Beti cate doua-trei cani de ceai pe zi.

vineri, 20 aprilie 2012

Col. (r) Ilie Rosu, membru al SCMD, la maratonul de la Paris

Pe 15 aprilie 2012 a avut loc maratonul de la Paris. Am alergat acest maraton cu drapelele Romaniei, Frantei, UE si ONU. Am purtat pentru a 33-a oara drapelul Romaniei intr-o cursa de maraton, a 22-oara steagul UE si a 15-a oara steagul ONU. In semn de respect pentru tara gazda in care am alergat, am purtat drapelul Frantei, ea fiind cea de-a 14 tara gazda, careia i-am dus drapelul in maraton. A fost o cursa deosebita, reusind la final sa fiu inclus cu drapelele mele si mesajul meu in filmul competitiei.
Detaliile si filmul se gasesc pe www.ilierosu.ro
Cu deosebit respect, 
Col. (r) Ilie Rosu

luni, 9 aprilie 2012

ASTENIA DE PRIMAVARA

Astenia nu este o boala propriu-zisa, ci un simptom, o tulburare, o stare de slabiciune, de disconfort fizic si psihic, care apare o data cu inceputul primaverii. In aceasta perioada, organismul nostru trebuie sa faca fata nu doar schimbarilor de temperatura si luminozitatii crescute, dar este nevoit sa se adapteze unui nou stil de viata. Pentru aceasta, el are nevoie de resurse energetice.
In aceste conditii, daca organismul nostru se confrunta cu un deficit de vitamine si minerale, cauzat de alimentele nesanatoase consumate, in general, in timpul iernii, atunci sunt sanse mari sa fim victime ale asteniei. De ce? Pentru ca lipsa de vitalitate cauzata de carentele alimentare reprezinta unul dintre factorii care favorizeaza instalarea asteniei de primavara.
Exista mai multe simptome care indica o posibila astenie. Iata care sunt cele mai frecvente dintre ele:
• Stari de continua oboseala si somnolenta
• Lipsa de energie
• Pasivitate si putere de concentrare redusa
• Disconfort, iritabilitate si anxietate
• Cefalee si palpitatii
• Lipsa tonusului si scaderea formei fizice
• Sentimentul de vinovatie
• Scaderea sau cresterea poftei de mancare si, implicit, probleme de greutate
Atunci cand ne confruntam cu una sau mai multe dintre aceste stari, este bine sa luam in considerare faptul ca astenia poate duce la afectiuni mai grave, cum ar fi depresia. Prin urmare, trebuie sa cunoastem si consecintele sau riscurile pe care le presupune astenia.
Cele mai bune remedii pentru tratarea asteniei de primavara se regasesc in alimentatie, in odihna si in exercitiile fizice.
1. Alimentatia
In aceasta perioada, este bine sa consumam cat mai multe legume proaspete. Ele sunt bogate in vitamine si cresc rezistenta organismului. Verdeturile de sezon sunt excelente mai ales pentru persoanele care sufera de anemie. Astfel, salata verde, urzicile si spanacul fac minuni in tratarea asteniei.
Alte alimente utile in astenia de primavara sunt fructele, in special cele cu un continut bogat in vitamina C, cum sunt merele si citricele. De asemenea, macesele contribuie cu succes la reducerea starilor de oboseala cronica.
Datorita complexului de vitamina B, drojdia de bere ajuta la refacerea formei fizice si psihice. Este indicat sa luam zilnic o lingurita de drojdie de bere, amestecata cu miere. O alta recomandare este sa consumam cat mai multe lichide, deoarece acestea detoxifica organismul.
2. Cura de vitamine si minerale
Daca suferim de simptome severe ale asteniei, atunci s-ar putea ca vitaminele pe care organismul nostru le ia din alimente sa nu fie suficiente. Prin urmare, avem nevoie de suplimente nutritive. De retinut este faptul ca acestea nu inlocuiesc o alimentatie variata, ci o completeaza.
Astfel, vitaminele A si C cresc rezistenta organismului la infectii, iar vitamina B12 combate anemia. Fierul creste rezistenta organismului la infectii si imbunatateste vederea.
3. Odihna
Pentru ca in timpul somnului organismul nostru se reface si acumuleaza energie pentru ziua urmatoare, este important sa ne respectam orele de somn. Astfel, vom face fata mai bine efectelor negative ale asteniei.
4. Miscarea
Fie ca mergem la sala, fie ca preferam o plimbare prin parc, in aer liber, miscarea este esentiala in aceasta perioada. Astfel, ne vom ajuta organismul sa se adapteze mai usor la schimbarile carora trebuie sa le faca fata. In plus, miscarea este o sursa de energie, de care avem atat de mare nevoie la inceput de primavara.

duminică, 1 aprilie 2012

BANALELE........BANANE

Una din gustarile cele mai hranitoare, sanatoase, bananele sunt si ele un cadou facut noua de natura. Desi nu se cultiva in tara noastra, bananele sunt un fruct foarte accesibil tuturor, indiferent de zona de provenienta sau anotimp. Ele sunt in general culese inainte de a se coace, urmand ca pe perioada transportului sa ajunga la coacere. Daca nici in momentul in care le cumparati nu sunt bine coapte, nu va ingrijorati.
BananeBananele pot fi lasate aproximativ cinci zile la frigider, iar daca le inveliti in hartie de ziar miezul va ramane ferm pentru o perioada mai lunga de timp. Daca nu sunt bine coapte, bananele nu pot fi digerate de intestinul subtire si fermenteaza in intestinul gros ducand la balonari.
Aceste fructe sunt foarte usor de digerat cand sunt coapte, datorita cantitatii ridicate de amidon. Sunt rare cazurile in care o banana provoaca reactii alergice. Bananele sunt recomandate pentru a trata problemele de stomac deranjat in copilarie.
Bananele sunt o sursa foarte buna de potasiu, ajuta la buna functionare a nervilor si a muschilor, dar si la echilibrarea tensiunii arteriale. Ele au in compozitie si vitamine precum A, B1, B2, C, E, dar si minerale precum fosfor, zinc, magneziu, potasiu, calciu, fier, sodium care protejeaza impotriva starilor depresive, a asteniei si a stresului.
Continutul ridicat de potasiu existent in banane ajuta la o buna concentrare, motiv pentru care sunt foarte indicate in perioade in care este nevoie de asimilare de informatii(studentilor si elevilor in special). Ele contin si zahar natural, care da energie organismului in timpul unei zile, inlaturand astfel starile de oboseala. Dar nu sunt recomandate persoanelor care sufera de diabet.
Exista studii potrivit carora consumul de banane, in amestec cu alte fructe, duce la scaderea cu 40% a sanselor de cancer la san si infarct.
O banana este un ajutor de nadejde si in lupta celor care au curajul sa renunte la fumat. Trei banana pe zi pot ajuta la echilibrarea starii de nervozitate in lipsa nicotinei.
E bine de stiut ca bananele, daca sunt uscate, contin de cinci ori mai multe calorii decat cele proaspete. Ca o curiozitate, cel mai mare producator de banana la ora actuala este India. Din banana se face si bere, tarile din estul Africii fiind specialiste in prepararea acesteia.